Moby, Borcunu Kapatmak İçin Beş Feribotu Müzayedeye Sunacak

Moby Lines, iflasını önlemek amacıyla beş feribotunu müzayedeye çıkaracak. Toplam başlangıç fiyatı 229,9 milyon Euro olarak belirlendi.
İtalyan rekabet otoriteleri, Moby Lines ile MSC ve bağlı feribot şirketi Grandi Navi Veloci (GNV) arasındaki uzlaşma anlaşmasını hızla sonuçlandırmak üzere harekete geçti. Antitröst kurumları, Moby ve GNV’nin MSC çatısı altında konsolide olmasının piyasa rekabeti açısından risk oluşturduğunu belirterek, taraflarca sunulan uzlaşma planını şartlı olarak onayladı.
Uzlaşmanın temel maddelerinden biri, Moby’nin filosunda bulunan beş feribotu satması ve buradan elde edilecek geliri, şirketin iflasını önlemek için 2023 yılında MSC tarafından sağlanan kredi borçlarını kapatmak için kullanmasını öngörüyor. MSC, Moby Lines’ın %49 hissesini satın almış, kredi desteği sağlamış ve iki feribot edinmişti. Uzlaşma kapsamında MSC, bu %49’luk hissesi ile Moby’nin geri kalan %51’ini satın alma hakkını Onorato Grubu’na devretmeyi kabul ediyor.
İtalyan mahkemesi, söz konusu beş feribotun 12 Kasım’da çevrimiçi açık artırmada toplu olarak satışa çıkarılacağını duyurdu. Gemilerin toplam başlangıç fiyatı 229,9 milyon Euro olarak belirlendi. Eğer satış geliri borcun tamamını karşılamazsa, kalan tutarın üçüncü taraf bir kuruluşa devredileceği ifade edildi.
Açık artırmada yer alacak gemiler arasında Moby’nin işlettiği Moby Aki ve Moby Wonder bulunuyor. Her iki gemi de yaklaşık 36.000 groston deplasmanında olup, sırasıyla 2.000–2.200 yolcu ve 665–750 araç kapasitesine sahip. Satış şartlarına göre bu iki gemi 15 yıllığına Moby’ye geri kiralanmak zorunda olacak.
Ayrıca Moby’nin yan kuruluşu Tirrenia adına sefer yapan Moby Ale Due, Athara ve Janas feribotları da satış paketine dahil edildi. Bu gemiler 35.736 grostonluk deplasmana ve 2.700 yolcuya kadar kapasiteye sahip bulunuyor.
Moby Lines, anlaşmanın şirketin borç yükünü ortadan kaldırarak finansal istikrar sağlayacağını ve filonun daha verimli ve modern gemiler etrafında yeniden yapılandırılacağını açıkladı.
Süreç, son yıllarda birçok satın alma ve genişleme hamlesiyle büyüyen MSC için dikkat çekici bir düzenleyici sınama olarak değerlendiriliyor. Konsolidasyona itiraz eden Grimaldi Grubu’nun başvurusu ise rekabet otoritesi tarafından reddedilmişti.
Uzlaşma kapsamında ayrıca, feribot yolcularının belirli hatlarda rekabet kısıtlamalarından etkilenmiş olmaları nedeniyle tazminat ödenmesini öngören hükümler de bulunuyor.
İlgili Haberler: Somali Açıklarında Stolt Tankers Gemisine Saldırı · GPH, İspanya Ferrol Kruvaziyer Limanı’nı 30 Yıl İşletecek