Körfez Koridoru ile Süveyş Kanalı’na Alternatif Oluşuyor

Türkiye ve Ürdün arasında imzalanan yeni anlaşmalar, Türk tırlarının Körfez ülkelerine geçişini sağlayacak yeni bir kara yolu projesini gündeme getirdi. Körfez Koridoru

Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve heyeti, Körfez bölgesindeki ülkeleri ziyaret ederek yeni ticaret anlaşmaları imzaladı. Bu anlaşmalar, Türk tırlarının Ürdün ve diğer Körfez ülkelerine geçişini kolaylaştıracak yeni bir kara yolu projesini kapsamaktadır.

Proje, vize işlemlerinin kolaylaştırılması ve Suriye’deki yolların rehabilitasyonu ile faaliyete geçmesi planlanmaktadır. Suriye Kara ve Deniz Kapıları Kurumu Genel İlişkiler Müdürü Mazen Alluş, Türkiye ile sınır kapılarında koordinasyonun hızla ilerlediğini ve transit taşımacılık anlaşmasının bu ay içinde tam kapasiteyle devreye gireceğini ifade etti.

Haziran ayında Türkiye ile Suriye arasında imzalanan kara taşımacılığı anlaşmasının ardından, Ürdün ile de yapılan görüşmeler sonuçlandı. Bu gelişme, Avrupa ile Orta Doğu arasındaki ticaretin canlanması açısından stratejik bir öneme sahiptir. Körfez Koridoru, bölgedeki ticaret hacmini artırarak ekonomik etkileşimi güçlendirecektir.

Ürdün ile imzalanan anlaşma sayesinde Akabe Körfezi’ne ulaşım kolaylaşacak ve Süveyş Kanalı’na alternatif bir yol oluşturulacaktır. Bu bağlantının, bölgesel lojistik ağını güçlendirmesi ve yerel ekonomilere olumlu katkı sağlaması beklenmektedir. Böylece, Suriye’deki uluslararası taşımacılık hattı 13 yıl aradan sonra yeniden açılacaktır.

Ayrıca, Türkiye ve Ürdün, tarihi Hicaz Demiryolu’nu yenileme çalışmalarına devam etmektedir. Osmanlı döneminde inşa edilen bu demiryolu, hac yolculuklarını kolaylaştırmak amacıyla yapılmıştır. Yenileme çalışmaları, bölgedeki ekonomik entegrasyonu hızlandırmayı hedeflemektedir.

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türkiye-Suriye transit Ulaştırma Anlaşması’nın 28 Haziran’da imzalandığını hatırlatarak, Türk tırlarının Suriye üzerinden Ürdün ve Körfez’e ulaşabileceğini belirtti. Bolat, Suriye için gümrük düzenlemeleri ve kara yolu rehabilitasyonu gibi eksikliklerin giderilmesi gerektiğini vurguladı.

Kara yolunun açılmasıyla ilgili atılan imzaların Ürdün’de büyük bir heyecan yarattığını ifade eden Bolat, bu yolun Türkiye ile Avrupa’ya uzanan önemli bir ticaret ulaştırma koridoru olacağını kaydetti. Türkiye’den başlayıp Suriye, Ürdün, Suudi Arabistan, Körfez ülkeleri ve Mısır’a uzanan bu yol, Orta Doğu’ya giden önemli bir ulaştırma koridoru olarak değerlendirilmektedir.

İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, bu koridorun tam kapasiteyle çalışabilmesi için Suriye’deki eksikliklerin giderilmesi gerektiğini belirtti. Bu düzenlemeler yapılırsa, güzergahın önemli hale geleceğini ifade etti. Türkiye’den çıkan tırların karadan Ürdün ve Körfez’e, Körfez’den gelen araçların ise Türkiye üzerinden Avrupa Birliği pazarlarına erişimini kolaylaştıracağı öngörülmektedir.

Ilıcalı, güzergahın işler hale gelmesiyle lojistik maliyetlerin önemli ölçüde düşeceğini vurgulayarak, bu projenin Türkiye-Suriye-Ürdün hattında yeni bir kara yolu koridorunun kurulması anlamına geldiğini belirtti.

İlgili Haberler: Türkiye’nin En Etkili Tedarik Zinciri Profesyonelleri 2025 · Otokar’ın Projesi İlk Yılında 550 Öğrenciye Katkı Sağladı

Başa dön tuşu